יום ראשון, 4 במאי 2014

חולצה בסיסית {דוגמה אחת מתוך רבות} מבד גמיש עם כתפיות. למעשה גופיה מתאימה מאד לחמסין שמאפיין ימים אלה

חשוב בלימודי התפירה לעבוד בבד גמיש בדרגות שונות של כובד נפילת הבד והאלסטיות שלו {דרגת המתיחה- כמו גומי או פחות}. אלה בדים שלא תופסים מקום גדול בארון, לא מתקמטים וניתן לכוצ'ץ בלי שיקרה להם משהו ונוחים מאד בכביסה ובייבוש , עדיף בצל ולא בשמש ישירה.
בדגם שלפנינו, למרות שכל החולצה היא בצבע אופרייט או נקרא גם "שמנת", מורכב כפי שאתם רואים מ-2 בדים שונים בדרגת מתיחה או גומי שונים וזה בכוונה, כי החלק שחובק את החזה רצינו שיצא יפה וצמוד ולכן שם שמנו בד בדרגת מתיחה יותר גבוהה, ממש כמו גומי, מאד אלסטי ועוד שלא יראו כשהבת מתכופפת הוספנו כיווץ עם סליל גומי תחתון, וכך לומדים מה זה לכווץ דרך המכונה , בחלק העליון של הגזרה מול המחשוף.
הכתפיות גם כן עשויות מהבד הזה ובבד כפול וכך לומדים מתי משתמשים בבד כפול {חגורות,כתפיות,תפסים לחגורה במכנסיים או חצאית או שמלה במותן, בכיסים עגולים,צוארונים למיניהם ועוד}  והבד האלסטי, כשמושכים את הכתפיה כמה שאפשר אחורה כדי לראות כמה אורך אופטימלי אנו צריכים על מנת שלא תגלוש מהכתף ,מהווה בד מצוין למטרה הזו.
מאידך מתחת לחזה עד המכפלת או הסף התחתון של החולצה הבד הוא גם באותו הצבע, אבל רך יותר וחשוב שיהיה עם סיבים טבעיים כמו טריקו-כותנה, כדי שלא נזיע בו מידי כשחם.
בשביל זה בסטודיו יש גם בד כזה וגם בד אחר וכך ממששים ומבחינים בהבדלים, אבל מניסיון, אם קונים בחנות , רצוי להצטייד בדוגמה מהסטודיו , כי צריך ניסיון ארוך שנים להבדיל בין הבדים ואיכויותיהם בחנות. אבל וזה חשוב לאמר ניתן ורצוי לעשות טעויות וללמוד מהן. גם אני כמורה ותיקה עדיין עושה לפעמים טעויות...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה