יום שישי, 13 בפברואר 2015

איך עושים אפליקציה ורקמה ביד לחתול בשמיכת טלאים לעגלת תינוק

שמיכת הטלאים עשויה מריבועים שוים בגודלם. כדי להבליט את החתולים המודבקים השתמשתי בכמה גוונים ניטרלים של אופייט וחום. החומים מהוים קונטרסט-ניגוד לאופייט וגם מתכתבים עם גוון הגוף של החתול.



  1. העתקנו את החתול לנייר לבן או צילמנו.
  2. לקחנו גליון נייר דבק דו צדדי והעתקנו בעזרת קופי משובח את הרגליים של החתול. השארנו רווח בין יד לרגל ונתנו סימנים כדי לא להתבלבל
  3. בפעם הראשונה נגזור כל חלק של החתול- גוף, זנב, ידיים ורגליים בתוספת חצי סמ' מכל הצדדים. יש לזכור שהנייר נדבק לצבע הנכון ואחר כך שוב מחובר לבד הרקע , כך שאם אנו רוצים שהחתול יהיה לכיוון המקורי מבחינת תנועה , בפעם הראשונה נעתיק לנייר בהפוך כלומר מהפנים של הציור למנוע תמונת ראי.
  4. נדביק בתוספת נייר בעזרת מגהץ חם על הבד המתאים , כלומר השמלה על בד אדום. הראש על בד שחור וכן הרגליים ת הידיים והזנב
  5. נגזור במספרי רקמה שגוזרים היטב פינות רק את ה"נטו"כלומר בלי התוספת. הצורה הזו שקודם יש תוספת, מאפשר לגזור כל חלק מאד מדויק ולא לשגות חלילה...
  6. אחרי שהכנו ריבוע רקע גזור מתאים נמקם את גוף החתול , כך שגם כל האיברים האחרים יוצמדו בהמשך למרכז הריבוע. לצורך זה נעשה הדמיה של כל החתול עלמנת לקבוע במדויק היכן נדביק את הגוף שבמקרה שלנו זוהי השמלה
  7. נעשה צלב קטן עם חוד של סיכה או מספריים במרכז הנייר. שכחתי לציין שאת הנייר נדביק על צד שמאל של הבד. זה חשוב בגלל הענין שתיוצר תמונת ראי או לא של תנוחת החתול.
  8. דרך הצלב נשחרר את חלק הנייר הדבוק ותתגלה שכבה נוספת של דבק. נדביק בזהירות בעזרת מגהץ חם את החלקים מהגדול לקטן בצורה כזו שלא ישאר מרווח בין חלק לחלק.
  9. אחרי שחיברנו במכונה ריבועים בשורה והשורות זה לזה , נתפנה לרקום את החלקים בעבודת יד ברקמת שליבה וגם נרקום תוי פנים לפי המקור. קודם נרשום בעיפרון כדי שנדייק ברקמה. החוטים המתאימים לרקמה הזו הם 2 חוטי מולינה מתוך 6 חוטים וכמובן נתאים את הצבעים לפי רצוננו מבחינת עיצוב סופי.
  10. אפשר לנצל את החיבור ברקמה הזו במקום חלק מתיפורים לאחר חיבור 3 השכבות של הטלאים. החיצוני, המילוי, והחלק הפנימי.רק לקחת בחשבון שאז לרקום ביד זה יותר מסורבל כי רוקמים מול שמיכה שלמה מוכנה כמעט. אני אישית העדפתי לרקום כל שורה ולא כתיפור.
  11. הצוארון של השמלה או החולצה של החתולה או החתול מדביקים אותו לאחר רקמת החלקים הקודמים כי הוא מכסה חלק מהבגד ולכן יש לעשות את זה בסוף. חשוב לזכור את הצעדים הנכונים שלב אחרי שלב. זה חשוב!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה